Ethiopia week 6 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Ethiopia week 6 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Ethiopia week 6

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

20 Mei 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Op de helft.

Ik dink ik loat mar wier dr wat van mn horen ;)

Op de helft van Out reach en ons team is veranderd…letterlijk en figuurlijk .

Gister is Kate naar huis gegaan (terug naar DLD) ik hoop dat ze haar daar houden en dat ze niet terug gaat naar Australie.
Ze heeft sinds het begin problemen gehad met de YWAM leiding en hoe alles geregeld word
en heel vaak geroepen dat ze terug wilde naar huis, nu is ze dan ook echt gegaan.
Het is ook beter voor ons team want het was soms best moeilijk , die spanning.
Maar ik hoop wel dat ze terug gaat naar Etiopia want ze voelde zo God's leiding hier om in Addis te blijven en op een boerderij te gaan werken.
En samen te werken met de All For Christ Ministry.

Sierra en ik hebben de leiding op ons genomen van het Koshe project.
Dat is het Mercy huis in Ayertena , een buurt dichtbij de vuilnisbelt.
Ongeveer een groep van 15 meiden komt er elke middag rond 4uur en eten daar en we hebben een programma van een uur voor ze.
Deze week willen we het over vrouwen in de Bijbel hebben.
We willen in deze week dan ook een beauty middag doen en misschien een stukje film bekijken van het verhaal over koningin Esther.

Afgelopen zaterdag heb ik gepreekt over David en Goliath.
Hoe de filistijnen eerst heel moedig waren toen ze Goliath voor hun hadden maar toen hij gedood werd door David werden ze zo bang dat ze ervandoor gingen.
Toen ze een sterke man voor hun hadden waren ze moedig maar dat veranderde met zijn dood.
De Israelieten waren bang maar beseften niet dat ze God voor hun hebben Die zoveel meer macht en kracht heeft dan Goliath.
David wist dat wel en handelde uit vertrouwen op God.
Als we realiseren dat we God hebben ten midden van onze problemen dat kunnen we net als David de strijd aangaan .
En God zal ons niet verlaten.

We hebben vriendschap gesloten met een meisje, Amele.
Gister hebben we (Sierra en ik) de hele dag met haar opgetrokken.
Zij was in ons huisje hier tijdens de worshipdienst en ze heeft lekkere koffie voor ons gemaakt samen met Uriel.
Uriel komt uit Zwitserland , hij heeft het op zich genomen om koffie te maken, maar hier doen mannen dat niet alleen vrouwen.
Dus Amele en de andere vrouwen die hier komen vinden het zo leuk als hij de koffiebonen roostert en de koffie maakt.

Amele heeft Sierra's haar gevlochten ( mijn haar heeft ze ook een keer gedaan) en ik maak een armbandje voor haar.
We waren ook met haar naar een markt gegaan , daar kun je zowat van alles kopen. zo gezellig om daar rond te lopen.
En het kost bijna niets !
Ik heb eindelijk ook een bank ontdekt waar ik geld kan opnemen… na 6 weken ;)

De tijd gaat heel snel en ik weet dat ik van deze tijd moet genieten en mn best moet doen.


Gebedspunten :
Voor Kate die ermee gestopt is, dat ze niet opgeeft en op God blijft vertrouwen.
Voor de komende 6 weken, dat we God's wil doen.



  • 20 Mei 2012 - 21:34

    Anneke Limburg:

    Hey Pia! Leuk om weer even wat van je te lezen... Gaaf hoor dat je dat allemaal mee maakt!

  • 21 Mei 2012 - 15:09

    Jannette En Trijn:

    Hey pieterjun, we zitten hier bij je moe je reisverslag te lezen maar we missen je wel hoor met je grote Starbucks koffiemok tussen ons gezellig in. Wat is het mooi om te lezen hoe je groeit in het geloof en hoe sterk je daarin wordt. Nou wij tellen de dagen af totdat je er wer bent, de groetjes en tot het volgende lesverslag groetjes uit Urk van ons xxxx

  • 26 Juni 2012 - 09:53

    Aliene Bakker:

    dag pia hier een groet en dikke knuffel vanaf de bult. Ik heb je reisverslag net gelezen. Je zit letterlijk en figuurlijk in een heel andere wereld, zal heel wat in je losmaken denk ik. Wens je nog een gezegende tijd toe en ik zie wel weer om een bakkie koffie. gr HeinJan, Aliene en de kinderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 43991

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: