Nou ik bin wier op Europese bodem! - Reisverslag uit Ruppersdorf, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Nou ik bin wier op Europese bodem! - Reisverslag uit Ruppersdorf, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Nou ik bin wier op Europese bodem!

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

01 Juli 2012 | Duitsland, Ruppersdorf

De laatste week hadden we nog twee dagen ministry tijd , dat vulden we in met afscheid nemen van verschillende organisaties en mensen waar we vriendschappen mee hebben opgebouwd.

Met Sunnught gingen we naar een restaurant toe waar ik zo heerijk heb gegeten!
Lekkere verse aardbeien sap, dat zal ik echt missen ! de sap is lekker daar!

Amele hadden we uitgenodigd om koffie met ons te drinken bij Kaldi's, net zoiets als Starbucks, letterlijk ….ze hebben alles gekopieerd van Starbucks.
Het was zo moeilijk om afscheid van haar te nemen.
Op dinsdag gingen wij naar de organisatie toe om geld te doneren voor een dag eten.
Toen hadden we ook gelijk afscheid genomen van haar, ze ,moest huilen.
Zij is zelf Christen maar haar ouders zijn Orthodox, haar ouders willen haar liever mee hebben naar hun kerk maar ze houd vol.
Echt een lieve meid!

Op Dinsdag gingen we in de namiddag naar Markato toe , dat is 1 grote markt, en gigantisch !
Gelukkgi kon Corey een mannetjun en die rekende normale prijzen voor ons.
Ik heb leuke souvenirs kunnen kopen.
Op woensdag moesten we schoonmaken en alvast onze tas inpakken.
We vertrokken rond 11 uur in de ochtend richting een meer.
Het weer was miezerig maar we hebben daar toch lekker kunnen uitrusten voordat we de lange terugreis gingen maken.
Af en toe viel de stroom uit in het huisje en vaak zaten we zonder water maar wij waren al blij dat we in een bed konden slapen zonder vlooien.
De natuur was ook heel mooi, ik ben blij dat ik deze kant van het land ook heb mogen zien.
Het was zoals ik Afrika in gedachten had van de film Madagascar :)

Op Vrijdag gingen we weer terug naar de stad.
Savond lekker gegeten in een mexicaans restaurant, heerlijk! wraps met kip en honingmosterd saus :)

De volgende ochtend ging ik er om kwart voor 6 af om mn backpack goed in te pakken , om half acht eindelijk richting het vliegveld.
Het regende gigantisch!
Onze vlucht had 1 uur vertraging, om 11 vertrokken we richting Dld.
Rond 5 uur in de namiddag aangekomen.
Wat een cultuurschok.
Om 7 uur namen we een trein van vier uur , overstappen , weer een trein maar dan van een uur , jammer genoeg waren er problemen op het spoor dus moesten we wachten.
Iedereen was op dat punt al zo moe!
Toen nog een trein van dik een uur….het was ongeveer half drie in de nacht en bekaf!
In Lobou werden we opgehaald en om half vier ongeveer lag ik in mn beddetjun.

Vanochtend hadden we zo'n lekker ontbijt!
Vandaag heb ik lekker relaxt gedaan en gerust .
Toen ik mn andere tassen en koffers van de zolder afhaalde en zag hoeveel spullen ik heb realiseerde ik me hoe gezegend ik ben.

Ik dacht dat ik winkelen moest maar ik kan gewoon winkelen in mn eigen koffer!

Je realiseert pas echt wat je hebt als je een tijd zonder hebt moeten doen!

Ow ja, toen ik op de kamer kwam lag er een flinke stapel post voor mij :)
Dankjewel iedereen dat jullie mij zoveel post sturen! het is zo leuk om het allemaal open te maken en te weten dat jullie aan me denken.
En va en moe dank jullie wel voor al de koarten :)

Groetjes uit Duitsland!

  • 01 Juli 2012 - 19:15

    Jannie:

    Hey skat wat un reis terug wel heel bijzonder en veel contacten daar zeker hoe lang blijf je nu nog in Duitsland? Nu duurt het toch niet meer zo heel lang want ik Bin wel anwinnig hoor en erg benieuwd naar al je verhalen hoe gaat het met je fotografie dan als je terug bent moeten we maar echt ff un avondje zitten nou nog veel plezier jelui doe voorzichtig an
    Xxx je oud collegaatje

  • 02 Juli 2012 - 13:45

    Anneliesje!!!:

    He lekkere fijn dat je weer terug bent.
    Leuk om alles weer ff te lezen.

    Liefs annelies

  • 10 Juli 2012 - 11:24

    Sandra:

    hey pia

    leuk om al je verslagen te lezen,en al je belevingen.......

    groetjes sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 43986

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: