1 Maand Afrika !!! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Pia Bakker - WaarBenJij.nu 1 Maand Afrika !!! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

1 Maand Afrika !!!

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

08 Mei 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

We zijn nu al weer een maand in Afrika.
Ondertussen `zijn we verhuisd naar ons nieuwe onderkomen.
Het is een huisje van de ministry All for Christ.
Het is een heel mooi huisje en we hoeven er niet voor te betalen.
Het feit dat we gratis onderdak hebben is echt een zegen van God.
Ook de andere teams hebben gratis onderdak.

De andere teams zijn nu onderweg richting Kenia en Uganda.
Het is een pittige reis en we bidden elke avond voor ze.
Ze reizen samen maar in Kenia blijft het ene team en het andere team reist verder naar Uganda.
Het geweldige is dat Chloe op de 15de naar Uganda komt om weer bij ons team te zijn en haar DTS af te maken.
Voor diegene die niet weten wie Chloe is :
Ze komt uit Hong Kong, een hele slimme lieve meid en sterk in haar geloof !
Haar vader is al wat ouder en had heel veel gezondheid problemen , hij belande in het ziekenhuis en het ging heel slecht met hem.
Als Team hebben we heel veel voor haar en haar familie gebeden.
Chloe besloot om naar huis te gaan, en vlak voor de grote outreach vloog ze terug naar Hong Kong om tijd met haar vader door te brengen in het ziekenhuis.
Ze mailde ons vaak hoe het met hem ging en gelukkig had ze de tijd om met haar vader over Jezus te praten.
Ze kwam er achter dat haar vader oprecht geloofde in Jezus en Hem als zijn verlosser heeft geaccepteerd .
Ze had er vrede mee als hij zou sterven maar door de genade van God ging het beter met haar vader.
Zelfs de dokters waren verbaasd.
Hij werd ontslagen uit het ziekenhuis.
Chloe wist niet goed wat ze moest doen, thuis blijven en weer aan het werk gaan of terug naar YWAM en verder gaan met de DTS in Ethiopia.
Uiteindelijk had ze besloten om de DTS af te maken.
Ze arriveert over twee weken in de hoofdstad van Uganda.
Na 5 weken komen alle teams in Djenka (in het zuiden) , voor de Uganda en Kenia teams zal het een pittige reis worden.
In Djenka verblijven we twee weken en reizen dan weer terug naar Addis , de hoofdstad.
In Addis hebben we ongeveer een week en dan zit het erop voor ons.

Ik ben dus in het team dat in Addis is.
We hebben verschillende ministrys waar we mee samen werken.
De JaJa community is van All For Christ Ministry .
De kinderen komen elke dag rond half 5 en dan krijgen ze te eten, op zaterdag en zondag komen ze rond 1 uur en krijgen ze ook te eten .
Plus een soort van zondagsschool les.
De eerste keer had Sierra uit Canada het verhaal verteld van Jonah .
Ik zal aankomende zaterdag het verhaal vertellen van David en Goliath.
Op Zaterdag ochtend komen de ouders van de kinderen voor worship en een preek.
De mensen zijn echt zo vriendelijk !

In het huisje hebben ze geen toilet …..de "toilet" is buiten in een schuurtje…een gat in de grond !
Maar een mens went aan alles ;) en ook dit hoort bij de voorstelling.
In de nacht naar de wc gaan heeft wel wat nu haha …
De lucht is zo mooi hier! van de week volle maan . en de wolken samen met alle kleuren ….
Niet uit te leggen maar in Afrika hebben ze echt de mooiste luchten !! (sorry va , dit is niet goed nederlands , ik wiet ut
:P )
Als we willen douchen gaan we naar een soort van "badhuis" we betalen 10 burr (iets van 50 cent ).
Verwacht er niet teveel van maar het werkt ;)
Het weer is zonnig maar ook hebben we vaak een flinke regenbui!

Ik ben wel blij dat ik in het team zit dat hier in Addis is gebleven.
Van de week was het s'avonds zo gezellig! Kate was aan het koken , worship muziek was aan, ik was de bijbel aan het lezen en later mn blog aan het maken.
De sfeer was heel gezellig en huiselijk .
Het is wennen om zo lang van huis weg te zijn en ik mis iedereen maar ik moet niet vergeten waarom ik hier ben.
Ik heb een half jaar teruggegeven aan God en het zou niet eerlijk zijn als ik dat half jaar vul met constant heimwee of verlangen om terug te gaan naar huis.
Ik heb vertrouwen dat God een plan heeft en Hij zal het volbrengen .
Ik moet mezelf wel open stellen en bereid zijn om te gehoorzamen.


  • 08 Mei 2012 - 19:09

    Ria En De Rest:

    Man,man ik wou dat ik ff om een hoekien kon kieken! Ik bin wel een bietjen jaloers hoor!!! Kuun je dat gat wel veenen in't donker zonger je brille op je neuze? Natte voeten kreeg je doarvan, ik ew er ok ers boven e stoan en had toen ok nog een galajurk an!!!hou nog ff vol he en we bidden vor jelui.

  • 12 Mei 2012 - 12:42

    Pia Bakker:

    hahah,
    Ik ew een neit brilletjen besteld ;)
    Mar ut lukt wel or haha

  • 21 Mei 2012 - 15:13

    Jannette:

    Dat moet je ons ff leren als je straks thuis bent hoe je dat nu doet.... Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 43983

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: