Studeren en genieten! - Reisverslag uit Ambergris Caye, Belize van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Studeren en genieten! - Reisverslag uit Ambergris Caye, Belize van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Studeren en genieten!

Blijf op de hoogte en volg Pia

01 Augustus 2013 | Belize, Ambergris Caye

Wat leer ik hier allemaal ?

nou luuster .... ;)

Vorige week hebben we les gekregen in "The Divine Plumbline"
De wat?! ja dat dacht ik ook toen ik het hoorde, maar...het staat in de Bijbel! zoek maar ff Amos 7:7-8 op ;)
Ik doe bij dit verslag wel ff een plaatje van een plumbline.
Houd God de "plumbline" vast? of een ander persoon?
Als we een ander onze plumbline geven dan lopen we niet lijnrecht met God's wil voor ons leven.
Vaak bouwen we muren om ons heen.
We denken dat die ons kunnen beschermen. Maar vaak is er geen ruimte voor God.

Gelukkig wil God ons helpen door die muren af te breken en ons weer terug te brengen tot Hem.

Deze week leren we over "spiritual Boundaries, pathways en Knowing yourself and God"
Leren over je grenzen aangeven was heel interessant.

Vorige week moesten wij een presentatie geven over hoe wij zelf de "Plumbline" zouden uitleggen aan mensen.
Ik was zo zenuwachtig! gelukkig ging het goed!
Toen vrijdag was het mijn beurt om een devotional te geven aan de hele basis.
We beginnen de dag altijd met Worship muziek en een devotional (korte meditatie)
Dat ging gelukkig ook goed, kvind het soms nog best eng om voor een grote groep mensen te spreken en ook nog eens in het engels!

Vandaag moesten we een presentatie geven over het boek wat we gelezen hadden, mijne ging over "The Peacemaker"
Het is zo leuk om te zien hoe elke groep zo creatief was daarin.
1 Groepje had een kort filmpje gemaakt en wij hadden koekjes gemaakt met daarin een klein briefje van de hoofdstukken.
Wie dan bijv hoofdstuk 1 in zijn koekje had kreeg dan van ons de uitleg.
En we deden een acteerstukje over hoe je ruzie's het beste kan oplossen.


We hebben de laatste tijd echt super mooi weer gehad!
S'ochtends vroeg ga ik naar de steiger en geniet van mijn stille tijd met God!
Wat een zegen om hier te zijn! Om super mooie foto's te kunnen nemen, om in community te zijn en te genieten van vriendschap en het mooie weer.
Ja het is ook moeilijk!
Het is niet allemaal makkelijk al lijkt het wel op de foto's.
Als je zo'n studie doet komen er vaak heel veel dingen naar boven waar God aan wil werken en die "operatie" die HIj doet is niet makkelijk!
Maar elke dag ben ik dankbaar dat Hij hier bij me is!

;) geniet vd foto's!



  • 01 Augustus 2013 - 07:58

    Jennie:

    T wordt wel tijd dat je wat aan je nagels doet... ;-)

    Wat zag dat massage plekje er geweldig uit!!! Foto's zijn top!

    Geniet ervan en je hoeft niet elke aved te kreeten van anwinnigheid hoor!!! :-)

    Dikke poes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 43973

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: