Jeruzalem en de toren van David. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Jeruzalem en de toren van David. - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Jeruzalem en de toren van David.

Blijf op de hoogte en volg Pia

11 November 2013 | Israel, Jeruzalem

Wat is Jeruzalem toch ook mooi!
Zoveel herinneringen kwamen terug toen ik op mn vrije dag naar Jeruzalem ging.

Ik had afgesproken met Pieter om de Toren van David te bezoeken.
Na een lange busrit en een flinke wandeling was ik eindelijk bij de Jaffa Poort aangekomen.
De tour was heel interessant! Heel veel informatie over de geschiedenis van Jeruzalem.
Bijna 3000 jaar van geschiedenis in een tour van 2 uur.
Maar wel aan te raden als je de Oude Stad van Jeruzalem bezoekt!

We hebben lekker geluncht met drie van Pieter zn vrienden.
Een jongen en meid uit Mexico en een meisje uit Honduras.
Ook christenen. Ik vond het heel mooi om hen te ontmoeten, ik merkte gelijk de verbondenheid die wij hebben in het lichaam van Christus, 1 grote familie.

De middag lekker relaxt doorgebracht in het Mamilla winkelcentrum.
Dit was eerst een hele arme wijk maar de regering heeft daar verandering in gebracht en daar een heel mooi winkelcentrum gebouwt waar kunstenaars hun kunst tentoonstellen.
Ook hoor je veel muziek straat artiesten.

Het was een hele leuke dag! Dat had ik nodig, er was veel gebeurd vorige week.
Een vrouw die hier het programma volgde is naar een ander (geen christelijk) programma gegaan.
Ze was heel depressief (om bepaalde redenen) en het was moeilijk om een glimlach om haar gezicht te krijgen.
Ik ben blij voor haar dat ze verder gaat in het leven maar ik weet dat er ook een kans is dat ze weer naar de straat toe gaat.
Ze heeft een week geleden ook een terugval gehad.
Het was best moeilijk om dat te zien.

Van de week kwam er een Nederlands paar op bezoek, Jan en Marja. ( Traveling Light http://www.traveling-light.nl/ )
Ze hebben kapperspoppen gebracht, een kapsalon uit nld heeft die gedoneerd aan De Ark.

Ik kon weer even lekker nederlands praten :) We hebben een mooi gesprek gehad over de Heilige Geest.
De Heilige Geest in je en op je.
Ook hebben ze gebeden voor me.

Later heb ik nog Jan zijn haar geknipt!




  • 11 November 2013 - 17:34

    Rika:

    Leuk om je fijne verhalen weer te horen Pia! Veel succes nog daar Gr Rika

  • 11 November 2013 - 20:59

    Marja Verschoor-Meijers:

    Pia, ik heb geloof ik ook wat op FB geschreven, maar ik zie het nergens... Leuk om je verhaal te lezen en fijn dat je een goeie dag in Jeruzalem hebt gehad. jan is erg blij met z'n kapsel. Groetjes.

  • 12 November 2013 - 19:41

    Jennie:

    Hallo daar, leuk dat je op je vrije dagen er lekker op uit gaat!
    Weer eens wat anders dan woestijnfoto's ;-)
    Zet m op, we denken aan je, en missen je!
    En de groeten aan mn blerende moas :-)

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 43970

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: