Oud en Nieuw. - Reisverslag uit West Jerusalem, Israel van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw. - Reisverslag uit West Jerusalem, Israel van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw.

Blijf op de hoogte en volg Pia

12 Januari 2014 | Israel, West Jerusalem

Gelukkig nieuw jaar!! ..... Ja officieel mag ik dat nog zeggen ;)

Ik ben nu alweer een maand thuis , ja wat ging dat halve jaar snel!

De laaste paar dagen in Israel waren heel druk! De huismanager ging ook weg , dus was er voor mij meer werk.
Meer uren/ dagen moest ik werken.
Daar kwam fotograferen ook nog bij!
Nou is dat maar een hobby van mij maar ik ben blij dat ik mensen kan helpen daarmee.
Een vriendin van me vroeg of ik foto's wilde maken van de kindercreche waar zij werkt.
Zij konden die dan weer verwerken in een presentatie voor hun organisatie.

De laatste paar dagen stormde het in de Negev woestijn! Gelukkig op de dag dat ik naar Tel Aviv reisde scheen het zonnetje even.
Een vriending van me, heeft me helemaal naar Tel Aviv gebracht, geen gesjouw met zware tassen en koffer voor mij , echt een zegen want in Israel heb ik flink last van mn schouder gekregen.
Dat bleek een infectie te zijn.
Gelukkig werd ik dus gebracht en s'nacht ook nog een lift gekregen naar het vliegveld. Een antwoord op gebed.

Het was super slecht weer dat het vliegtuig opsteeg, later hoorde ik ook nog dat ze het vliegveld gesloten hadden voor een tijdje ivm het weer.
Maar weer veilig geland! Dat is ok wat woard :)

Ik heb in mijn verslagen niet altijd duidelijk kunnen zijn over wat ik nou precies deed in Israel.
De reden is omdat ik bepaalde dingen niet mocht vertellen, uit veiligheid voor de organisatie, studenten en de zendelingen die ik daar ontmoet heb.
Israel is een land die niet altijd het Christendom verwelkomd. Je moet voorzichtig zijn.
De organisatie heeft ook veel tegenslag gehad door orthodoxe Joden.
Maar gelukkig weten wij dat God een plan heeft met Zijn volk.

Ik ben dankbaar dat God mij deze reis heeft laten zien dat ik onderdeel ben van het lichaam van Christus, ik sta niet alleen.
Ik ben blij voor de vrienden Hij mij heeft gegeven. Ik mis ze best wel!

Op het moment bid/ denk ik over dit nieuwe jaar.
Zoveel opties, zoveel uitdagingen ...maar financieel gezien is het moeilijk.
Daarom wil ik vragen om gebed.
Voor gehoorzaamheid, vertrouwen, Zijn leiding en Zijn voorziening!

Baruch Hashem Adonai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, West Jerusalem

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 3225
Totaal aantal bezoekers 43972

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: