Uitleg en waarom een Bijbelschool . - Reisverslag uit Urk, Nederland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Uitleg en waarom een Bijbelschool . - Reisverslag uit Urk, Nederland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Uitleg en waarom een Bijbelschool .

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

25 December 2011 | Nederland, Urk

Ja , na bijna tien jaar bij Teun te hebben gewerkt ga ik nu iets heel anders doen.
Ik ga een Bijbelschool volgen gecombineerd met een fotografie track.
Veel snappen niet wat dat inhoud...Dus hier wat uitleg over mijn grote avontuur:


De organisatie heet Youth With a Mission...(Jeugd met een opdracht) nu zul je wel denken ; je word toch niet meer tot jeugd gerekend?!
Ha ...zij vinden van wel ;p
Als je bij hun een opleiding volgt begin je altijd met een DTS .
De Discipelschap Training School (DTS) is een christelijke training van zes maanden, waarbij de eerste drie maanden les wordt gegeven gevolgd door drie maanden outreach, een veldreis. De focus van de DTS is: God kennen en Hem bekend maken.

De DTS geeft je de mogelijkheid om een half jaar weg te zijn van de normale drukte en routine van het leven, waardoor je de tijd hebt om je helemaal te focussen op Jezus. Door de hele DTS leer je hoe je kunt groeien in je intimiteit met God, ontwikkelen van je karakter, het uitdragen van Gods liefde, en het vinden van je plek in zending en hoe je kunt uitreiken naar anderen.

Het is niet alleen informatie, maar verandering. Geen hoofden vol kennis, maar harten vol geloof dat je aan anderen uitdeelt.

En ik ga er dus ook nog fotografie bij leren.
Mijn DTS heet Marriage of the Arts.
Je kan God dienen in alles wat je doet, ook in fotografie.

Nog 1 week werken...klanten wensen me succes en nemen afscheid. Dat voelt raar maar toch ook weer goed.
God heeft me hiernaartoe geleid, alle onzekerheden heeft Hij weg gehaald.
Er werkt zelfs een Urker op die school ! Helemaal top ;)

Het is aan de ene kant niet echt helemaal mijn keus/idee geweest...ik bedoel hiermee dat ik geloof dat God me hiernaartoe heeft geleidt.

Ik kwam 'toevallig" op de site van YWAM...ik had al eens eerder 1 van hun sites bekeken maar vond het niks voor mij..ik? evangeliseren?..
Ik wilde naar Israel (nog steeds, maar op Zijn tijd)
Ik kon echter niks vinden in Israel wat me volledig aansprak.
Vond ik een programma in Israel, werd ik geweigerd omdat ik niet Joods ben.
In de meeste programma's miste ik ook "wat" of het trok me niet echt...
Vaak wist ik ook niet wat ik zocht...ik wil "iets" maar wat?!

Op de site van Herrnhut YWAM vond ik wat me interesseerde.
Fotografie, een christelijke basis, in een ander land zijn...niet al te ver weg ;) en op Out Reach.
Ik heb me toen aangemeld, de formulieren in gevuld.
Ik was aangenomen, zij hadden er ook voor gebeden.

Nu moet ik nog mn camera spullen kopen, inentingen regelen en bedenken wat ik allemaal mee zal nemen ;)
Misschien dat mn ouders me weg gaan brengen , dan kan ik die BMW lekker vol proppen !

Bid alstublieft voor me, dat God mee gaat , dat Zijn wil geschiedde.
Dat Hij het allemaal wil zegenen.


Gezegende Kerstdagen nog verder!
:) Pia

  • 26 December 2011 - 16:09

    Aliedjen:

    Wat prachtig geschreven! Dit wordt de tijd van je leven!

  • 26 December 2011 - 22:30

    Rika:

    Ooooooeee ut word nu egt spannend! Xxx

  • 27 December 2011 - 14:48

    Yvonne Hakvoort:

    Ja idd,
    mijn nicht Ruchamma koffeman met haar echtgenoot Dick.

    maar meis.. heel veel plezier!!
    en ik bid voor je!

  • 29 December 2011 - 13:06

    Janneke Van Slooten:

    top, dat je het roer om durft te gooien...
    veel sucses met alles, en je gaat niet alleen...

  • 15 Januari 2012 - 17:55

    Marina:

    Hoi Pia,

    Nou inmiddels zit je goed en wel in Duitsland, en ik hoop dat je je er al wat thuisvoelt.

    Ik wens je een mooie en bijzonder tijd toe,

    lieve groet, Marina

  • 16 Januari 2012 - 21:28

    Pia Bakker:

    Dank jelui wel !

  • 24 Januari 2012 - 22:25

    Greetje:

    Hoi Pia,

    wat knap dat je zo alles opgeeft ,om z'n prachtige opleiding te kunnen volgen.
    Ik heb er nog nooit van gehoord maar zo on dek je nog ers wat, is dat internet toch noch ergens goed voor. Wel een lange tijd voor 6 maanden kom je tussendoor ook nog thuis of ben je alle maanden daar in training ?
    Wij wensen je Gods Zegen in je missie , en dat je groeien mag in het geloof.(dat zal vast wel als je er zoveel mee bezig kan en mag zijn)
    veel liefs greetje woord( Israelreis)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 44001

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: