Reizen en arriving! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Reizen en arriving! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Reizen en arriving!

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

16 Januari 2012 | Duitsland, Herrnhut

Mijn reis is begonnen… oftewel mijn grote avontuur!
Op het moment luister ik heerlijk naar een mooi nummer van Selah (By and By)
op mn laptop .
Er word goed voor me gezorgd! ik ew al een lekker bekkien at .

De voorbereidingen waren pittig.
Ik dacht dat doe ik wel ff in de laatste 2 weken voor mn vertrek.
Het was ook lastig om het allemaal eerder te regelen ivm de kerstdrukte.

Spuiten regelen , verzekeringenpapier wat perse in het Duits vertaald moest zijn .
Ik snap nog niet waarom Engels niet goed is maar laten we maar gezellig mee doen.
slaap mat , slaap zak mosqito net, eigen kussem …en je koffer zit al bijna vol ;p
Maar toen kwam mn va met een geweldig idee om mn koffer via DHL (jan marten) op te sturen .
zo kon ik wat makkelijker reizen.
maar ja …ik had mn handen vrij om weer wat meer mee te nemen ;)

Ik heb veel afscheids recepties" gehad , de volgende keer ( die zal er vast wel komen ) hou ik 1 grote receptie ;p
Ik heb een lading chocola mee gekregen …het was de bedoeling dat ik in Duitsland wat kilootjes zou kwijt raken!!
Maar ik kan nou eenmaal geen nee zeggen tegen chocola.
Met mn moas heb ik heerlijk tapas gegeten bij Eindeloos in Emmeloord.
Met Alida heb ik een High Tea gedaan bij Het Thee juffertje .
Met mn collega's heb ik tapas gegeten bij De twiede Boet.
En mit mn va en moe en Hennie heb ik heerlijk genoten van een frikadel speciaal.
Dus fretsen zat….dat moet er allemaal weer af ;p


Na een lange reis dag was ik ongeveer 6 uur in de avond aangekomen, er lag sneeuw!!!
Ik werd rondgeleid en we zouden bij iemand thuis eten , wel gezellig maar je bent moe en wil eigenlijk slapen!
De volgende ochtend werd ik misselijk wakker, het ontbijt was cornflakes.
Dat kwam er een uurtje later weer uit.
Ik was flink ziek , overgeven en later koud en warm.
Toen ze een andere student op gingen halen ben ik meegegaan en hadden ze mij ff afgezet bij de Lidl .
Daar had ik wat fruit gekocht en drinken , ik moet toch een beetje gezond doen ;)
Savonds hadden we Mexican dinner wat heel lekker was en wat ik dus wel binnen hield, gek genoeg.
Ook Ruchama en haar man Dick ontmoet , Ruchama is een Urker en zij werken hier.

Zondag 15 Jan
Vandaag hebben we een korte rondleiding gehad door Herrnhut…. heel kort want Herrnhut is niet zo groot.
Erna ben ik weer gaan slapen. Ik voel me nog niet 100 procent maar beter als gister!
In de middag hebben we een kerkdienst gevolgd op een beemer .
Daarna weer heerlijk geslapen en om 6 uur dinner , leftovers van Mexican dinner.

We slapen op de derde afdeling van het kasteel .
Dit is een afdeling voor alleen meiden.
De staff slaapt er soms ook , best gezellig zo met zn allen .
Morgen is de eerste schooldag , we beginnen met Worship .

Ik hoop de volgende keer wat meer te vertellen over de school week!

Groetjes Pia

  • 16 Januari 2012 - 21:40

    Grietje:

    Ik wens je heel veel suc 6
    En vindt het leuk dit te lezen
    Zo hoor je toch nog wat van je
    Hoop dat het een super leuke tijd wordt maar dat zal wel lukken denk ik
    Tot horens
    Ps:hoop dat je weer snel de oude bent

  • 16 Januari 2012 - 22:01

    Jensje:

    haaaaa lekkere!!!!!! leuk om je eerste verhaal te horen! ben heeel erg benieuwd naar je volgende adventures... (oh nee die beleef je alleen met mij...:P)
    geniet van de sneeuw! (jaloers)

    dikke poes!

  • 17 Januari 2012 - 13:11

    Ria Achteronder 1:

    Och,och ik hoop dat je weer snel fit bent en dat je dan lekker in de sneeuw kan rollen! Maak er maar een mooie tijd van en ik hoop nog heel veel van je te lezen! De groeten vanaf de Bult en ik verwacht de volgende keer ook een paar foto's bij je reisverslag!!!

  • 17 Januari 2012 - 18:36

    Hennie:

    Ik wist niet eens dat het een kasteel was haha... Grappig :-) vanavond skypen. Ik heb vasti ook meegenomen x

  • 17 Januari 2012 - 20:13

    Sandra:

    oe oe spannend allemaal hoor,zie al weer uit naar volgende verslag!!
    enjoy and have fun!!!
    dikke knuf je ex collega ;-)


  • 19 Januari 2012 - 20:09

    Jacoliene:

    Succes, we denken aan je. Als het kerkblad binnen is stuur ik hem naar je op.

    Groeten Jacoliene

  • 21 Januari 2012 - 08:16

    Rika:

    hey hey!

    khoop dat je snel mag wennen... en hopelijk ben je ondertussen wel weer beter... maar succes ermee! en hoor snel weer van je ;) xxxxxies

  • 21 Januari 2012 - 08:19

    Adija:

    en de groeten hier van ons allemaal!!!!

  • 21 Januari 2012 - 11:32

    Julia:

    Hallo pia hoe is het daar we missen je wel hoor heb je vrienden ontmoed wij hopen dat je veilig en snel terug komt
    Groetjes Julia

  • 21 Januari 2012 - 22:56

    Pia:

    Het volgende verlag komt eraan!! maar kheb het druk druk druk :p
    kvoel me gelukkig goed al mis ik iedereen soms wel !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 43990

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: