De eerste week ! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu De eerste week ! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste week !

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

23 Januari 2012 | Duitsland, Herrnhut

De eerste week ,

Ik heb de eerste week overleefd!
en ik heb het gevoel of ik hier al een maand ben.
Gelukkig voelde ik me beter toen de eerste schooldag begon.
Er lekker vroeg af , tien voor 7 , want ontbijt begint van 7 tot half 8.
Elke ochtend behalve in het weekeind.
Na het ontbijt hebben we een uur stille tijd, dat uur kunnen we gebruiken om bijbel te lezen of bidden maar soms probeer ik iets extra slaap te krijgen of ff op
facebook kijken .
Op Maandag hebben we na dat uur Base Worship , dat was heel intens. met zn allen God aanbidden en iedereen van de school komt dan.
Ze hebben een eigen "band" , het zijn degene die de muziek track doen en de leraren.
Maar je hebt zo een liveconcert!
Daarna hebben we Teaching. dat is verschillend wat we dan krijgen, de laatste keer ging het over een passie hebben in je leven.

Na de teaching hebben we een koffie break….zo lekker! ze hebben hier heerlijke koffie maar ja dat tikt wel an ;)
Na koffie hebben we Art track ,ik dus fotografie les , dan lunch…wat best lekker is moet ik zeggen!
Dan is het tijd om de wctjes schoon te maken, ik vind het niet erg om dat te doen. lekker een muziekje aan en soppen maar.
ik ben meestal met drie kwartier wel klaar en we krijgen er 2 uur de tijd voor dus dan hou ik ook nog wat tijd over voor andere dingen.
Als laatst die dag hebben we Bijbel lezen. we zijn begonnen met het bijbelboek Mattheus, we lezen dat in groepjes, hardop.
In 1 week lezen we het Bijbelboek uit.
Dan om 6 uur dinner en dan zit de dag erop….maar ze hebben wel genoeg dingen bedacht om je avonds ook bezig te houden!
We beginnen met zn allen een blog , die doe ik dan in het engels en daar zet ik dan ook mn foto's op die ik hier gemaakt heb voor opdrachten en mn huiswerk van het Bijbel
lezen.
Ik heb de site nog niet opgestart maar als het lukt dan link ik het wel met deze pagina.

De rest van de week is ongeveer hetzelfde maar op Dinsdag hebben we "interseccion/prayer" dat is bidden zoals de Heilige Geest het je zegt.
(ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd…ik leer het allemaal nog)
Op Dinsdag hebben we avonds na dinner "small groups" wat dat is weet ik ook niet maar de eerste keer gingen we crêpes eten ….zoo lekker!! dus dan mag wel vaker ;P

Op Woensdag hebben we na de stille tijd " Nations Prayer" dan bidden we voor de naties, zo mooi!
Er ligt dan een hele grote wereld kaart op de grond en we lopen er langzaam over heen en bidden dat iedereen God mag leren kennen en de Heilige Geest en Jezus.
Er had iemand een speelgoed helikoptertje en de bedoeling was dat waar het helicoptertje op zou landen dat we daar voor gingen bidden.
Maar het helicoptertje wou niet erg meewerken …haha hij lande elke keer naast de kaart….maar uiteindelijk werd het Finland.

Op Donderdag (naast de normale lessen) willen ze dat we ons bezig houden met blogging…
Op vrijdag hebben we weer worship (aanbiddingsmuziek) en bidden voor en met elkaar, En je mag delen wat De Heilige Geest tegen jou zegt.
In de middag hebben we Local Outreaches , maar die hebben we nog niet gehad…misschien dat we in kleine groepjes naar Praag gaan en daar een kleine outreach doen.
Praag is iets van een uur rijden, misschien dat ik een rijbewijs test doen en dan mag ik een auto/busje van de base gebruiken.

Vrijdag hadden we weer worship , dat was ook zo intens…op een gegeven moment ging Tony met me bidden.
Ze zei de woorden die ik hard nodig had.
Woorden Van God.

In de avond wilde ik heel graag naar de Shabbat viering in het Jesus Haus in het dorpje.
Dat leek me heel interessant! Een paar van de groep wilden wel mee gaan.
Dus wij opperdan , het is echt een klucht om in het dorpje te komen want je moet een flinke heuvel beklimmen en met sneeuw is het niet makkelijk.

De bedoeling was dat je zelf ook eten meenam, maar dat wisten wij niet . daarvoor had ik net boodschapjes gedaan dus ik had maar het drinken er neergezet.
Toen begon het…. heel mooi in het Duits ( wij kregen de engelse versie ) allemaal teksten die ze voorlazen.. Het brood werd gezegend en iedereen pakte een stuk brood en strooide er zout op .
Wij zijn het zout der aarde ( Jezus zei dat) en Jezus is het brood.
En toen werd de beker met wijn gezegend en dronken we er allemaal van.
Een versje in het Duits gezongen , wat ook heel leuk was en toen "Shalom" gezongen.
Daarna was het tijd om te eten …..en dat was lekker!! ik had heerlijk brood, een stuk pizza, een kaas amuse….
Ondertussen zaten we plannen te maken om het aan niemand anders te vertellen en lekker elke Vrijdag naar De Shabbath viering te gaan.
Maar ja dat is toch niet zo Christelijk ;)
We mochten het brood dat over was mee nemen dus daar hebben we Zaterdagochtend van genoten!

Op Zaterdag zijn we met de fotografie ploeg naar een verlaten pakhuis gegaan om een fotoshoot te doen , daarna lekker patat gegeten in een cafeetje .
En ik heb daar Hollandishe koffie gedronken maar dat vond ik niet zo lekker.
S'Avonds zijn we naar Tony gegaan , zij is iemand van de base staff en heel erg vriendelijk!
Iedereen was daar , we hebben gezellig spelletjes gedaan.
Laat in de avond nog aan mn foto's gewerkt.

Zondag ochtend ook aan mn foto's gewerkt….(zo makkelijk is het niet!) en middags naar een kerkdienst op een beemer gekeken.
Een serie preken van een Amerikaanse dominee, heel interessant!

Ik skype ook vaak met mn va en moe, wie met me Skypen wil mail me maar :)
En stuur lekker veel kaartjes!!! :p
Ik probeer om elke week een verhaal neer te zetten!
Ik heb niet veel tijd om hieraan te werken want de tijd gaat snel en er moet veel gedaan worden …maar dat is ook wel weer leuk.
Plus ik wil dieper in mijn relatie met God gaan.


Tot de volgende keer!

Ps: foto's uploaden lukt nog niet maar ik zal mn best doen!

  • 24 Januari 2012 - 08:57

    Fam Kroon:

    We binnen groos op je! Wat mooi allemaal & wat een aparte ervaringen allemaal he? Dat iedereen z'n geloof zo ander beleid! Hier is nog gien snaiacht, ik kan niet wachten want ik schoatsen & slietjen rijen!!!

    XXXXLove youXXXX

  • 24 Januari 2012 - 20:38

    Fam Bakker Uk48:

    beste pia wat een ervaringen allemaal. je hebt zeker geen tijd om aanwennig te worden, met zo'n druk programma, of ben je al aanwennig? veel succes met je opleiding. groetjes van ons allemaal.

  • 25 Januari 2012 - 16:31

    De Koffiedrinkers:

    FF een beriggien van de koffieploeg. We ewen net je verhoal e liezen, murgen komt er een pakketjen richting joe mit lekkere warme sluffies en wat lekkers (mmmm) geniet ervan en wai wachten mit spanning op je foto's (we binnen arg nieuwskierig) Je Moepien, Trijnie, Ria en Iske

  • 26 Januari 2012 - 13:05

    Marina En Esther:

    Ha die Pia,

    Wat gaaf om je verslag te lezen, het klinkt heel leuk allemaal.

    wij mailen vanaf de Filippijnen, ik ( marina) ben met esther mee, en ga zondag weer terugvliegen, terwijl esther's termijn weer begint hier. we hebben hier in davao veel gezien, best heftig vond ik. veel armoede .

    Nou Pia, ik ben hier nu 2 weken, en ik ga dus alweer bijna terug. Ik hoor je positieve verhaal, maar kan me ook enorm goed voorstellen dat er momenten zijn of komen dat je erg naar huis verlangt. gelukkig ben je niet ver weg :-)

    als je wilt, gaan we af en toe skypen hoor, en laat ook even je adres weten via Lied, dan kan ik zo af en toe wat sturen.

    Liefs Marina, en groetjes van Esther.

  • 26 Januari 2012 - 16:01

    Corina:

    hey Pia wat een verhaal al, je maakt wat mee daar, wel hele mooie dingen!
    Ben je al anwinnig naar de schaar dan of valt het mee :p
    Janny heeft het hier ook wel naar dr zin :) Je krijgt de hartelijke groetjes van Teun (jodela hihi) :P en we denken allemaal aan je.
    Groetjes van ons xxx

  • 27 Januari 2012 - 09:03

    Esther Visser:

    Hoi Pia,

    Even de groetjes vanuit de Filipijnen van mij en Marina. Marina vertelde dat je DTS aan het doen bent. Heel leuk! Veel zegen en geniet van deze tijd van verdieping.
    Zegen,
    Esther Visser

  • 27 Januari 2012 - 20:26

    Pia Bakker:

    @Fam Bakker UK 48: af en toe ben ik best anwinnig . maar ik heb hier al vrienden gemaakt!
    @Marina en Esther ; dank je wel voor jullie bericht! ik hoop dat jullie ook nog een mooie reis mogen hebben en ik bid voor leiding van God in verdere ondernemingen.
    @ corina ; ik zal ier aardaags ok knippen ;) en de groeten terug!X

  • 01 Februari 2012 - 08:48

    Annelies:

    he meis ik ben eerst es ff gaan zitten om je reisverslag te lezen.
    Zo krijg ik tenminste even wat meer inzicht in wat je doet. Ik moet echt ff tijd zoeken om er voor te gaan zitten want er springt gewoon continu een jongetje naast me die op schoot wil zitten en heel graag de knopjes van de laptop wil aanraken. :S
    Ik zal zo ook ff uitzoeken naar wel mailadres is moet sturen als ik een skype gesprek met je wil aanvragen.

    Liefs je moat annelies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 43993

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: