heir bin ik wier ;p - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu heir bin ik wier ;p - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

heir bin ik wier ;p

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

03 Februari 2012 | Duitsland, Herrnhut


Ja oké ik weet dat ik iets meer moet bloggen maar ik heb het druk gehad met opdrachten en ik moest nog een boek lezen.
Van de week heb ik voor het eerst kritiek avond gehad , best leuk om je foto's te showen aan de rest van de studenten.
We hadden een leuk avondje, de muziek studenten speelden "How gerat Thou art" en de Fine Art studenten lieten hun schilderijen zien en tekeningen.
Door middel van de schilderijen, foto's en tekeningen lieten we zien hoe onze relatie is met God op het moment.
Ik had best wel moeite met de "aperture en shutterspeed" opdracht want ik wist echt niet hoe het moest.
Ik heb een boek gehad van Hendrik v Slooten over mn camera (nog steeds erg dankbaar voor dat boek !) en uit dat boek leer ik veel.
Ook kan ik gelukkig veel aan mn medestudenten vragen.

Het gaat nu best wel snel , Vrijdag al weer einde van week drie ;)
Afgelopen zaterdag zijn we naar Boutzen geweest, een gezellige stad met een Mac Donalds …haha
Ook hebben we een vlooienmarkt bezoekt daar heb ik drie dvd's gekocht.
Ondanks de kou was het wel een gezellig dagje .

We hebben elke week een andere spreker, deze week hebben we een man uit Engeland, maar hij woont in Zuid Afrika.
Zijn naam is Pete maar als je dat uitspreekt dan zeg je Piet dus ik al opletten als ze hem riepen .
Waar hij over spreekt is "De aard en vaderhart van God"
Het is allemaal heel interessant! ik schrijf het op want om het gelijk te verwerken is best moeilijk.

Van de week "Mexican Night" gehad, zoo lekker!! echte tortilla's …. ons groepje heeft zowat alle nationaliteiten dus we hadden besloten om iets van je eigen land te maken.
En Octavio uit Mexico was als eerste aan de beurt…echt heel lekker!
Drei tortilla's opgegeten.
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet maken…ik kan ze toch moeilijk een haring geven ;)
Ze hadden het al over pannenkoeken.

Ik heb van de middag voor het eerst iemand geknipt…. zij blij ik blij !
Ik kon eindelijk weer iemand zn haar doen , ff creatief zijn op een ander gebied.
En zij vond haar haar zo mooi, ze konden het gelijk aan haar zien dat ik het geknipt had.

S'avond was ik naar The Jesus Haus gegaan, daar hadden ze een bidavond voor Israel .
Ik vond het mooi maar het was allemaal in het Duits dus moeilijk te verstaan.

Misschien dat ik Vrijdag op Out reach ga naar Zittou maar er konden maar een aantal mensen mee dus ik weet het niet zeker.
Wat ze daar doen is contact leggen met de mensen op de markt, gewoon een praatje maken en als het mogelijk is dan praten ze over God en Jezus.
Ook delen ze flyers uit of Het Nieuwe Testament.
Ik vind het best spannend want dit is ook nieuw voor mij maar het lijkt met wel mooi.

Ow ja….kaartjes zijn welkom!!!! ;)
Ik heb al veel leuke kaartjes gehad van jului en mn moe ….daar ben ik heel dankbaar voor!
Dan heb ik toch wat contact van thuis .
Ik wil ze ophangen zodat ik er af en toe naar kan kijken.

Groetjes uit Herrnhut !

  • 03 Februari 2012 - 18:45

    Rika En Albert:

    Hallo piet!!

    Klinkt allemaal weer erg leuk in je verslag! Kben erg benieuwd naar je foto's
    Dus as we ze eerst maar zien ;)
    En wat is je adres dan vor een kaartje

    Veel liefs van Albert en Rika

  • 03 Februari 2012 - 20:09

    Lammetjen:

    Hey lekkere! Nou, pannekoeken moet wel lukken! gewoen wat beslag oalen in bij de super de boer, je kunen ok boekweitmeel oalen as ze dat wel eawen, dankun je gezoende pannenkoeken maken! of gwoen hutspot mit een balletjen gak net as in amerika! hahaha Anyway, ier et ut de iele dag esnaiacht, kiengeren binnen lekker van de dik ofwest, ikke niet disse roende. de singels binnen bevruuren, ik eaw al twie keer een poging ewaagt, vanacht word et min 15! spannend.. miss wel de 11stedentocht morgen hahaha.. nou, we dinken an je hoor! Geniet ervan, dit komt nooit maar terogge, t is nou of nooit! Liefs.. XOX

  • 03 Februari 2012 - 21:53

    Sandra:

    hey liefste ex collega
    lees met plezier je blogs,trots dat je deze stap gezet hebt!!en geniet van alles wat op je pad komt!!en stuur me ff het adres vandaar via face book ofzo(kan ik ook kaartje sturen)
    ps je moe is echt een lieverd,kreeg gister een heerlijk roombroodje(was voor hennie,maar die luste het niet,en vandaag bracht ze een slaatje mee,zo lief!!nou have fun dikke knuffel sandra

  • 05 Februari 2012 - 00:40

    Jacky :

    Heey Nou ik dink toch effen loaten wieten dat ik an je dink, je berichten mit vuul plezier lees en je niet vergeten bin! Je hebt het goed lees ik ben heeel trots op je dat je de stap hebt kunnen nemen! Echt je gaat ( hopelijk hebje het al ) het daar mooi hebben!

    Liefs Jacky

  • 06 Februari 2012 - 16:29

    Ria :

    Gaaf allemaal hoor! Je zult het nog wel druk krijgen met knippen, als een schaap over de dam is volgen er meer!!! Een Urker gerecht is dikkoek en kapkool dus denk maar even na dan bel je je moe maar dan komt het vast allemaal goed!Ben benieuwd wat het gaat worden maar dat lezen we dan wel op je blog. Ps. Vooral veel foto's plaatsen hè!

  • 06 Februari 2012 - 18:17

    Willeke Post:

    Hallootje kadootje!! Hoeist nicht?! Zo te lezen bevalt het daar wel.. Ik hoor net van m'n moe hoe koud het daar is bbbrrr dan hebben wij niet te klagen met onze -10 haha jammer dat je zo ver weg zit anders kwam ik ff een weekendje bij je langs lijkt me wel gezellig;-) nou veel succes en tot de volgende blogg! Xxx

  • 09 Februari 2012 - 19:26

    Marijke:

    Ha pia!

    Nou je hebt je al aardig uit kunnen leven daar geloof ik...
    'k Ben blij dat het goed met je gaat en dat je je gat er een beetje in hebt kunnen draaien daar. Ons Urker taaltje lijkt volgens Jan sprekend op Duits (zei hij vroeger op de mavo, uiteindlijk had hij een 1 voor z'n toets....) dus wat het verstaan ervan betreft komt het vast nog wel goed.
    Ik wil je heel veel zegen toewensen voor alles wat op je weg komt, enne... ik ben niet zo heel erg attent wat mailen en kaartjes sturen betreft (schaam....) maar ik denk veel aan je en bid voor je.

    Veel liefs van Jan, Mar en Jacob

  • 12 Februari 2012 - 17:24

    Marina:

    snert, boerenkool, hutspot,kaasplankje...keuze genoeg voor hollandse kost!

    ik zie nergens je adres staan, of kijk ik niet goed?

    Het klinkt heel leuk allemaal trouwens, ook super dat er allemaal verschillende nationaliteiten zijn, lijkt me interessant.

    nou, kook ze!

    groetjes, Marina

  • 13 Februari 2012 - 19:29

    Pia:

    Mijn adres is
    Pia Bakker
    JMEM/DTS
    Untere Dorfstrasse 56
    02747 Herrnhut
    Germany

    Leuk om wat van jullie te horen via mn site :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 44002

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: