Bijna een maand hier! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Bijna een maand hier! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Bijna een maand hier!

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

09 Februari 2012 | Duitsland, Herrnhut

Het is weer tijd voor een verhaaltje en nu heb ik even tijd want ik wacht op de droger.

Dus , here it go's

Vrijdag middag was ik lekker vroeg klaar met mn wc's schoonmaken en ik wilde even naar het dorpje gaan om mn pakketje naar mn va en moe op te sturen.
Ook ff wat boodschapjes doen voor het weekeind, Kate uit Australie besloot mee te gaan.
Sommigen van onze groep waren naar Zittou om daar met de mensen te praten over Jezus.
Maar ik ging dus samen met kate naar het dropje.
We hadden echt een hele mooie wandeling! de omgeving is mooi hier.
Na alles gedaan te hebben wat ik wilde doen gingen eten….zooo lekker! doner kebab.
Ik kon het niet op zoveel was het maar lekker!
We hadden een gezellige middag samen en er even uit te zijn was goed voor me!

We moesten voor een foto opdracht foto's maken van God's Vader karakter in landscape en Urbanscape.
Dus in de natuur en in de stad.
Ik wilde graag op Zaterdag naar Dresden gaan , dat is een mooie stad ennnnn een Starbucks ! dus ideaal!
Maar ja op mn eentje is ook maar alleen.
Ik heb mn natuur foto's in Herrnhut gemaakt en ik vond het best wel moeilijk .
Hoe laat je God's karakter zien in de natuur?
Uiteindelijk heb ik 2 foto's genomen van 2 verschillende bomen, de ene boom zag er heel grappig uit , ( God's humor) en de andere boom was heel mooi
en "romantisch" ( toen ik die boom zag was ik verbaasd dat God hem zo mooi gemaakt had) .
En de Urban foto's heb ik gemaakt in Zittou.
Met zn drieën hadden we de bus genomen naar Lubou , het was zo koud !! niet normaal en jammer genoeg had ik maar 1 paar sokken aan.
En hier moet je op zn minst dikke Noorse sokken aan doen anders vriezen je ties erof!
We moesten best wel lang wachten op de trein maar uiteindelijk waren we in Zittou aangekomen.
Eerst lekker naar de Mac! heerlijk gegeten en lekker gewinkeld!
De foto's ook genomen natuurlijk, Ik had een foto genomen van het treinstation ( Het herinnerde mij eraan hoe God de mensen zo wijs heeft gemaakt dat de mens in de loop van de tijd zo veel heeft ontwikkeld , zoals de treinen)
En een foto van een straat in Herrnhut … ( alle "lijnen" waren richting de kerk)
God is aanwezig .

Laat in de avond waren we terug in het kasteel , koud en moe maar een hele leuke dag gehad!
Jammer genoeg had ik geen slaap gekregen die nacht.
Dus de hele Zondag was ik moe .

Nu is het alweer Donderdag…..de week gaat best snel.
Ik zit hier morgen alweer een maand.
We praten over de mini outreach , die is waarschijnlijk de 2 en 3de maand van Maart.
Waar naar toe is nog niet bekend.
Ook bidden ze voor de grote Outreach van bijna drie maanden.
Die locatie is ook nog niet bekend.
De grote school die nu op outreach is komt bijna terug, dan word het hier echt druk.
Nu is het nog best wel lekker rustig :)

Vandaag mn pakketje gekregen van mn va en moe , altijd leuk!
En bedankt voor de kaartjes! dat vind ik ook heel leuk.

Morgen ga ik met een groep naar Zittou , om te evangeliseren.

En omdat onze kamer niet opgeruimd was hebben we "straf" gekregen en moeten we ( mijn kamer) op Zaterdag allemaal schoonmaak taken doen.
Kwas wel een beetje kwaad maar ja, ik zal toch wat meer opruimen ;p

Dus ik kan dit weekeind niet naar Praag.
Maar hoop wat meer te bloggen en te lezen !

Groetjes

  • 09 Februari 2012 - 21:17

    Hendrik:

    Nou leuk om te lezen hoor! Lijkt erop dat je een beetje aan het inkomen bent daaro. Hopelijk mag je nog veel duidelijkheid en zegen ontvangen.
    Wat is het adres nou precies daaro?

    gr. Hendrik

  • 09 Februari 2012 - 23:01

    Annelies:

    He meis,

    ik mis je en ik hoop dat je gauw een keertje tijd hebt om te skypen.

    Liefs annelies

  • 09 Februari 2012 - 23:03

    Rika:

    Wow! Wat klinkt dat allemaal mooi en leuk en enthousiast.... Kben egt super nieuwsgierig naar je foto's...!! Nou maar ffies geduld hebben ;) have funxxxxies

  • 10 Februari 2012 - 08:30

    Jannie:

    hey piet
    straf???? jij?????
    ohoh maar ik zal zo je foto's ff bekijken wanneer gaan we skypen dan?
    dus je heb al wel wat leuke vrienden gemaakt succes meid leuk om al je verhalen te lezen
    xxx miss you

  • 10 Februari 2012 - 11:58

    Jennie:

    halloo weekend schoonmaken, dag Praag... hihihi.... tja waarom zou het daar anders zijn qau rommel.....
    vanavond hier dikke party bij annelies die jarig is... nou ben benieuwd naar je foto`s die je gemaakt heb voor je opdracht! zag dat er bij jullie ook sneeuw ligt, en aardig frips... ENJOY

  • 10 Februari 2012 - 18:56

    Femmy Kramer:

    Hee Pia hoe is het daar?
    Ik hoorde van Annelies dat het best wel bikkelen is!Ik zal je reisverslagen nog even doorworstelen.Tot horens Femmy

  • 11 Februari 2012 - 16:58

    Sandra:

    hey pia

    zooo dus je er zit al weer een maand ....tjonge jonge wat gaat de tijd ook snel....heb je het nog naar je zin?zo te lezen wel he!

    liefs en enjoy xxx

  • 12 Februari 2012 - 17:19

    Marina:

    hey Pia,

    tijd gaat snel he! Maand alweer!

    ik vind je foto´s heel mooi trouwens.

    Nog een mooie verdere tijd toegewenst!

    groetjes, Marina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 44004

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: