Nog even rust... - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Nog even rust... - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Nog even rust...

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

19 Februari 2012 | Duitsland, Herrnhut

The big school is coming back ….

Op het moment genieten we hier allemaal van onze rust.
Want vanmiddag komt de grote Mota ( Marriage of the Arts) terug van outreach.
En dat is een grote groep ….iets van 100 man.
Dus het zal nog gezellig worden tijdens koffie pauze, lunch en het avondeten.
Twee weken is onze school samen met hun, dan gaan wij op mini out reach en zijn gaan door Duitsland reizen om hun kunst enzo te laten zien.
Na twee weken komen wij terug en zij ook. Plus….de Mobile School komt terug van outreach.
Dan word het helemaal gezellig ;)
Zij (de Mota en de Mobile school) hebben samen Graduation , zeg maar diploma uitreiking en dan zit het erop voor hun .
Als het goed is dan hebben wij nog iets van twee weken voordat wij op grote outreach gaan van 3 maanden.

De tijd gaat echt heel snel , ik ben blij dat ik alles opschrijf of blog ( ik heb ook nog een engelse blog) want ik moet soms alles echt teruglezen om het te begrijpen.
Elke week moeten we een blog maken over de spreker die we die week hebben, waar diegene over praat en we moeten een blog maken over het Bijbelboek wat we die week lezen.
Op zn engels is het soms best moeilijk.
Maar het gaat al beter en beter.
De spreker die we afgelopen week hadden (een vrouw) was echt super, heel direct en zegt alles maar op een vriendelijk manier.
Met ieder van ons wilde ze privé gesprek.
Ze heeft mij geholpen om niet zenuwachtig te zijn om hardop te spreken in een groep.
Op donderdag avond hadden we extra les van haar.(sommigen zullen dit misschien raar vinden maar ik doe mn best om het zo goed mogelijk uit te leggen)
Het ging om dingen uitbeelden wat in de Bijbel staat, de Bijbel staat ook vol met symbolen .
Bijvoorbeeld het avondmaal , de voeten wassen ( nederig zijn) de offers in het Oude testament.
Ze had het grote houten kruis in het midden van de eetzaal gelegd en een zak as ernaast.
Emmers met water en zeep en op het houten kruis lagen rode armbandjes .
Ze vroeg om we allemaal van die blinddoekjes om wilden doen (die gebruik je soms in het vliegtuig om te slapen) ondertussen speelde er muziek.
We prijsden God en baden allemaal op onze eigen manier( we konden elkaar niet zien) , dan De Heilige Geest te vragen of God de zonden wilden laten zien die in ons zaten die we nog niet beleden hadden of nog niet konden loslaten.
Dan kon je met iemand samen naar het houten kruis gaan , as op je handen doen als symbool van je zonden, het bekennen aan diegene waar je mee was .
Diegene bad dan met je en waste je handen schoon en deed een rood touwtje om. Rood als in het bloed van Jezus heeft ons schoongewassen van de zonde.
Het maakte een dieper besef in me wakker dat mijn zonden ook echt zijn vergeven.
Jezus stierf voor alle zonden, ook die ik en jij nog zal doen.
Voor mij persoonlijk was dit allemaal heel belangrijk.

Nu begin iedereen iets beter te leren kennen en wat meer op zn gemak te voelen.
Ook van de staff van andere scholen heb ik leuke mensen ontmoet!
Ulla is base staff and zij wacht op het moment op een visum voor Ethiopia om weer terug te kunnen.
Ze wil graag zo lang mogelijk daar zijn , om te kunnen werken voor het project wat ze daar begonnen zijn .
Ze is heel vriendelijk en heeft ook model geweest voor mij in 1 van mijn opdrachten.
Ik zal dr haar knippen voordat ze terug gaat naar Ethiopia .

Gister was iedereen stapelbedden in elkaar aan het zetten en de bedden op te maken.
Wij hadden weer heerlijk gegeten bij de doner kebab.
Savonds heb ik Uriel zn haar geknipt en Sierra, van Uriel kreeg ik coupons om in het cafe wat te kunnen kopen.
Koffie dus :)
Nu beginnen meer aan me te vragen.
ik moet deze week mn opdracht afmaken van 2 potretfotos.
Er zijn 2 meiden hier , ze zijn net terug van India (6 maanden) en ze wilden hier verblijven om uit te rusten en dan terug te keren naar Canada.
Met 1 van hun en Sierra hoop ik aankomende zaterdag naar een concentratie kamp te gaan.
We moeten alleen nog uitzoeken waar en hoe we er komen.

Fijne Zondag verder!

  • 20 Februari 2012 - 06:02

    Caro:

    Gaaf om te lezen dat het daar zo goed gaat.
    straks als je terug komt niet je eigenlijk maar een avondje geven in de kerk waar je alles verteld :-P ben best jaloers op je...geniet er nog verder van en hoop snel weer wat te lezen van je..

  • 20 Februari 2012 - 15:59

    Ria En De Rest:

    Wat een indrukken krijg jij te verwerken! Je hebt het wel druk hoor als ik dit zo lees. We missen je wel heel erg hoor! Maar geniet jij maar van alles en van elkaar en Gods Zegen bij alles wat je daar doet.

  • 20 Februari 2012 - 16:08

    Het Thuisfront :

    Het adres van Pia: Pia Bakker. JMEM/DTS. Untere Dorfstr. 56. 02747 Ruppersdorf Germany

  • 21 Februari 2012 - 08:16

    Rika:

    Hey!

    klinkt allemaal echt super interessant!
    weet je al waar je naar toe gaat dan voor die komende 3 maanden? of krijg je dat nog tehoren?
    succes in iedergeval ;)

    liefs rika

  • 21 Februari 2012 - 12:42

    Alice:

    Man man Pia wat een mooi verslag(blog).
    En wat gaat de tijd snel zeg!!!!
    Weet je al waar je naar toe gaat?
    Ik vindt het allemaal geweldig en dat je God zo dichtbij mag voelen.
    Voor de meesten van ons zouden we wat onwennig zijn met zo'n ritueel(als ik dat zo mag noemen, maar het is best wel heel mooi als je er over na denkt.
    Ik heb dan ook het idee dat er dan echt een veel dieper besef is van wie je bent en wat God/Jezus voor ons gedaan heeft.
    Ik wens je nog een gezegende tijd daar.
    Ik las net het adres van het thuis front dus ik zal straks na al dat huiswerk eerst even om een kaart.

    De hartelijke groeten van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 43994

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: