Week 6 :) - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu Week 6 :) - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Pia Bakker - WaarBenJij.nu

Week 6 :)

Door: piabakker

Blijf op de hoogte en volg Pia

26 Februari 2012 | Duitsland, Herrnhut

Mini Outreach….


Al weer een week voorbij. de grote school is overweldigend maar het is ook super om hun verhalen te horen en hen te leren kennen.
Zij hebben veel meer tracks , zoals dans en schrijven . het lijkt me geweldig om een uitvoering te zien van de danstrack.
Onze spreker had afgezegd deze week en daardoor kregen we nu Cory , zij hoort bij de leiding en is hier al heel lang.
Een hele vriendelijk vrouw, zij leerde ons over onze waarden en normen , hoe die ook bepaald kunnen worden door het land, dorp of gezin waar je geboren word en opgroeit.
Ze liet ons ook praktische dingen doen zoals een Psalm uitbeelden doormiddel van zingen , acteren , dansen…Dat was echt super leuk om te doen!
Sommigen hadden van sokken handpoppen gemaakt en beelden het echt heel leuk uit, onze groep had alles uitgebeeld zoals het er staat.
Wij hadden Psalm 1 , we hadden de tien geboden getekend op een vel papier en ik had fruit gepakt om de vruchten van God uit te beelden.

Op dinsdag avond hebben we normaal Small groeps maar dat ging niet door, dus belanden Raquel en ik met 2 Canadese meiden in de doner, ook heel lekker en gezellig!
Op woensdag hadden we kritiek avond, nu veel groter omdat de grote school er was , we hadden onze foto's uitgestald en stonden naast onze foto.
De muziek studenten lieten hun eigen gemaakt nummer horen, heel mooi!

Op donderdag hoorden we waar we naar toe gaan op Mini Outreach…..we konden 'kiezen" uit Duitsland, Tjechie en Ukraine.
Ze legden uit wat we daar allemaal gingen doen en vroegen ons om er voor te bidden, vragen aan God naar welk land je moest gaan .
Ik vond dat best wel moeilijk dus toen ik mijn eerste en tweede keus had opgeschreven heb ik het later weer laten veranderen.
Ik had op 1 staan Ukraine en 2 Duitsland. Ik hoorde dat iets van 12 man Ukraine hadden opgegeven dus ik had niet veel hoop voor Ukraine .
maar het leek me wel leuk om daar naar toe te gaan!
De leiding heeft er om gebeden en de teams gevormd.
Ik belande in Team …… U-Kray Kray …ja, team Ukraine :)
We hebben een heel leuk team , gezellige mensen en dat is wel nodig een beetje gezelligheid want we moeten 20 uur rijden.
Maar we houden de lol erin !

Vrijdag nacht hadden we Prayer night , het begon om tien uur savends tot de volgende ochtend 6 uur.
Onze school had het blok van 2 tot 4 s'ochtends …..ik was om half 9 al in slaap gevallen (dank je wel moe voor de slaaptabletten;) en om half twee in de nacht gingen we naar het Jesus Haus toe.
Toen we daar kwamen zagen we nog een klein stukje van een natuur film over vogels ( man man wat zijn die mooi gemaakt! ) en hebben we wat liederen gezongen.
Ons eerste uurs bestond uit bidden voor China en Israel, Chloe die in Hongkong woont leidde het bidden voor China en ik voor Israel.
Dat was heel mooi en intens.
Het tweede uur hebben we voor de mini outreach landen gebeden.
Toen was ons blok voorbij maar ik ben toen nog gebleven.
Afganistan ( wat een gevaarlijk land voor Christenen ) was aan de beurt en later Duitsland, alleen de laatste 40 minuten waren wel heel zwaar voor mij.
Ik hield het niet meer uit ;p

We waren van plan om vroeg die zaterdag naar Dresden te vertrekken maar dat werd toch maar iets later ;)
Doordat de ticket naar Dresden duur was besloten sommigen van ons om maar niet te gaan en alleen Rachael, Raquel en ik zijn gegaan.
Uiteindelijk veels te veel betaald maar het was toch een leuk middag!
Klein beetje gewinkeld en heerlijk bij de Starbucks gezeten met mn boekje.

Dat was alweer mijn 6de week !
Ik heb net een heerlijk ontbijt gehad en we hebben zo kerk op de zolder.

Fijne Zondag!

  • 28 Februari 2012 - 10:49

    Jannie:

    kerk op zolder?? voor hoe lang en wanneer ga je dan(mini-outreach) wel super!! en toe maar kun je daar nog un beetje leuk shoppen?
    bin je al un beetje gewend dan we missen je wel hoor hier gaat alles gewoon verder kan niet wachten naar je volgende verhaal good luck en hopelijk tot snel ff op skype hoor!!!!

  • 28 Februari 2012 - 22:35

    Rika:

    Leuk,leuk! Klink allemaal weer leuk... Have fun in Oekraïne... Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pia

Ik hoop hier af en toe iets te vertellen over mijn reizen :)

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 43987

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

Een Urreker in Israel :)

28 Juni 2013 - 24 September 2013

YWAM Belize (Foundations in Counseling school)

14 Januari 2012 - 23 Juli 2012

YWAM Herrnhut

Landen bezocht: